KULIT SALJU SAKINAH MENGUJA

Saya belum membaca lagi novel Salju Sakinah buah tangan terbaru saudara Zaid Akhtar ini. Saya yakin seorang penulis mahu melihat kulit novelnya memberi citra atau persepsi pertama terhadap isi kandung novelnya. 

Semalam kami bertemu di DBP, dan novel ini saya dakap kemas dengan pena dari Zaid ‘Salam Sakinah, ayuh pertahankan sahsiah ummah!’ Panjang yang kami bualkan seputar kehidupan, cita-cita dan harapan dan tips-tips penulisan yang baik.

Sebetulnya saya masih berada di tepi pantai, sedang mengepak-ngepak tangan untuk mulakan renangan. Saya melihat Zaid Akhtar sudah di tengah laut jauh berkayuh. Kata Zaid, ah, anta tak nampak ana di tengah laut tu sedang tenggelam timbul. He he he …, saya gelak. – al-Kurauwi

 

Tinggalkan Jawapan

