APA ADA PADA MPR 2008?

mpr

SAYA dijemput untuk memberi ceramah kepada peserta-peserta Minggu Penulis Remaja 2008, 12-18 Disember 2008 ini di Menara PGRM K. Lumpur. Ahlan wasahlan dan selamat berkenalan. Saya sangat berbangga dan menyumbang sesuatu kepada bakal penulis hebat tanah air.

Bagi yang belum kenal, MPR adalah program sistematik selama seminggu anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) bagi melatih penulis remaja berbakat seluruh negara. Projek ‘anak angkat’ ini diilhamkan oleh beberapa pihak di DBP pada pertengahan 1980-an, termasuklah Datuk Johan Jaafar, En. Abdul Ahmad dan En. Ali Majod. Artikel ini dipetik daripada Blog Mantan MPR yang dikendalikan oleh para Mantan Minggu Penulis Remaja. – al-Kurauwi

3 thoughts on “APA ADA PADA MPR 2008?

  1. Terkilan saya nak sertai MPR tu, sejak sekian lama. skrg usia sudah mnjangkau 22, hmpir ke 23. jd tidak berpeluanglah saya? macam mana saya nak mengasah bakat dgn lebih lg? sy hnya bljr sndiri, dn prnh dibimbing ‘sekejap’ oleh A.Ubaidillah dan Zaid Akhtar. Macam mana ya?

  2. Saya lagi terkilan. Dah duduk di gedungnya, baru tahu ada MPR. Diariungu masih sempat sertai bengkel penulisan dan penyuntingan bersama-sama Bonda Zaharah Nawawi. Cuba-cubalah bertanya atau layari http://kepezi.blogspot.com (di bawah blog seputar)

Tinggalkan Jawapan

