CERPEN BERITA HARIAN PILIHAN 2009

cerpen-indon
DALAM E-MEL saya kepada Berita Harian, yang disiarkan pada hari  Khamis 26 Mac yang lalu telah mencadangkan agar cerpen-cerpen yang terbaik yang disiarkan dalam Berita Harian diterbitkan dalam sebuah antologi cerpen seperti yang dilakukan akhbar Kompas di Indonesia.

Kompas memilih 20 cerpen terbaik yang dinilai oleh dua orang tokoh yang dilantik oleh akhbar tersebut dan menerbitkannya setiap tahun. (Cerpen-cerpen Pilihan Kompas boleh dibaca di sini)

Walaupun cerpen yang dimuatkan dalam antologi itu tidak diberi hadiah, setidak-tidaknya cerpen itu dibukukan untuk tujuan rujukan dan dokumentasi.  Sesungguhnya karya-karya yang baik wajar dirakam oleh masyarakat pada bulan, pada tahun atau pada zaman itu. – al-Kurauwi

About these ads

4 thoughts on “CERPEN BERITA HARIAN PILIHAN 2009”

  1. Saya telah mencadangkan kepada seorang rakan di dalam YADIM agar YADIM berkerjasama dengan Berita Harian menganjurkan Hadiah Sastera Berita Harian Cadangan itu sedang dipertimbangkan oleh pihak berkenaan sama-samalah kita berdoa agar ia jadi kenyataan. Jikalaulah Exxon Mobile dapat menerbitkan membukukan memberi hadiah cerpen yang ada berunsur dakwah inikan pula YADIM selaku badan dakwah. Sama-sama kita berdoa agar ia menjadi kenyataan.

  2. Saudara Ali,
    Berjaya atau tidak penerbitan itu nanti, isu kedua. hal yang utama, saudara sudah melakukan usaha yang sangat baik. Moga-moga besar ganjarannya di sisi Ilahi nanti.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s