NAKBAH DALAM SEBUAH KISAH

Nakba

SAYA pernah menulis sebuah cerpen tentang Nakbah Palestin bertajuk “Al-Kisah Jabal Thur si Ayah” Kisah seorang ayah yang menyelamatkan anak-anaknya daripada kekejaman tentera Zionis Yahudi. Tuhan menyelamatkan lelaki ini dengan mengurnia sebuah gua persis gua Thur yang menyelamatkan Nabi daripada buruan Musyrik Mekah.  

 

Cerpen ini tercetus saat menginsafi kekejaman Yahudi Zionis dan penubuhan Negara Haram Israel yang telah diistiharkan secara rasminya pada 15hb Mei 1948. Ya, hari ini. Bingkisan sebahagian cerpen itu, andai berminat bolehlah dibaca di sini. – al-Kurauwi

3 thoughts on “NAKBAH DALAM SEBUAH KISAH

  1. Saudaraku, Marsli N.O,
    Saya sudah cuba menghantar, namun e-melnya menendang semula ke kotak e-mel saya. Jika tiada masalah pada e-mel saudara, nanti saya cuba lagi.

  2. Ya, sudh dikenalpasti,
    Saudara sudah mencicirkan N.O dalam e-mel tersebut.

Tinggalkan Jawapan

