PAK WE DAN MAK WE DI BERITA MINGGU

SYUKUR kisah ‘Rindu Pak We, Cinta Mak We’ dari versi blog ke versi cerpen sempena Syaaban tersiar di Berita Minggu, hari ini, 10 Julai 2011 dengan tajuk ‘Syaaban, Ada Rindu Pak We dan Mak We’. Terima kasih kepada Editor Halaman Kreatif, Rona, Berita Harian kerana memilih cerpen kecil ini mengisi hari minggu kita. Terima kasih kepada Puan Siti Zabidah yang menumpahkan cerita ini ke telinga saya. Saya tidak pernah melihat wajah mereka namun berkongsi rasa dan air mata. Nah, kini kisah benar itu sudah tertumpah ke seluruh rakyat Malaysia yang membacanya. Jika ada kebaikan, moga menjadi jariah berkekalan buat Pak We dan Mak We.  Al-Fatihah – al-Kurauwi

12 thoughts on “PAK WE DAN MAK WE DI BERITA MINGGU

  1. Tuan Kholid,
    Saya tercari-cari orang seperti Mak We dan Pak We di kiri dan kanan saya, namun sukar, rata-ratanya sudah tiada. Betul, Tuhan mematikan orang yang baik-baik, meninggalkan kita orang yang keras kepala dan keras jiwa!

  2. Terima kasih ustazah,
    Terima kasih kerana membaca. Ayuh, kita teruskan menulis, moga memberi kesedaran kepada masyarakat!

  3. tahniah ustaz saya belum membacanya kerana terlajak waktu maklumlah 9juli dan 10 juli terlalu hampir tubuh penat tidak terkira kalau boleh tolong e mailkan nak juga mencuit ilham dari situ

  4. Salam tuan Amir,
    Masih belum lewat untuk membaca. Tuan Amir klik sahaja pada ‘Syaaban, Ada Rindu Pak We dan Mak We’ pasti boleh bawa tuan ke cerpen saya.

  5. tahniah….saya sangat tertarik membaca cerpenkarya sdra minggu lepas. isinya padat dengan nasihat. kalau sudi; saya ingin bicara panjang dengan sdra nama saya hj ismail hj jantan umur 58 tahun. pesara guru. lepasan u malaya bidang kesusasteraan melayu. hp 0172590025. terima kasih dan maaf.

  6. Terima kasih Tuan Ismail,
    Terima kasih kerana sudi membaca cerpen kecil saya. Saya gembira dapat berkenalan dengan tuan. Insya-Allah saya akan hubungi tuan. Moga berkesempatan berbicara panjang dengan tuan.

  7. salam. mohon nombor handset untuk hantar sms. ok terima kasih. ismail jantan melaka. .

  8. salam, saudara al kurauwi. saya amat meminati karya yg telah saudara hasilkan. kesemuanya sarat dengan mesej2 yg mampu memdidik jiwa. saya bercita-cita menjadi seperti saudara. jika sudi berkongsi…bagaimana caranya untuk menghantar karya cerpen ke berita harian? apakah alamat emailnya? perlukah disertakan surat iringan dan biodata? apakah maklumat yang perlu disertakan dalam biodata? terima kasih.

  9. Salam Dalila,
    Syukur, moga kebaikan jatuh ke hati kita semua. Alamat e-mel Berita Harian, Dalila boleh klik di Media Penulisan sebelah kanan sekali. Semua media penulisan ada di situ. Cerpen yang dihantar hendaklah diringi dengan biodata ringkas alamat, no telefon, latar belakang pendidikan, karya yang pernah tersiar dan aktiviti penulisan jika ada dan termasuk no akaun bank 🙂 Selamat menulis dan teruskan membaca!

  10. Assalammualaikum.. Saya cuba mencari artikel yang disiarkan ini tetapi sudah tidak wujud di pautan berita harian.. Masih adakah catatan ini di blog yang boleh saya baca?

Tinggalkan Jawapan

